Nichemarkt Marketing

Om nichemarkt marketing (ook wel niche marketing genoemd) succesvol te maken gebruik ik zowel zoekmachine optimalisatie (SEO) als online adverteren (SEA) op een slimme manier. Door SEO met SEA te combineren verbeterd de vindbaarheid van uw website. SEO zorgt er voor dat na verloop van tijd uw landingspagina’s hoger in de natuurlijke zoekresultaten van Google komen. Met SEA (online adverteren) zorgt u er voor dat u direct bovenaan staat, boven de natuurlijke zoekresultaten.

Combineer SEO met SEA en scoor direct meer omzet in uw nichemarkt!

Vooral in nichemarkten is een combinatie van SEO en SEA erg interessant. Ik heb reeds vele ondernemingen met niche marketing mogen helpen om meer online omzet te genereren in een nichemarkt. Ik leg u graag uit waarom de combinatie zo interessant is voor een nichemarkt en hoe ik u met SEO en SEA kan helpen om de omzet en conversies te verhogen.

Niche Marketing

Er zijn verschillende voordelen van het combineren van SEO met SEA. Eigenlijk kan SEA niet eens zonder SEO, tenzij je graag advertentiebudget verspilt. Met SEA, indien juist gebruikt, verbeterd de algehele prestatie van uw website waardoor landingspagina’s ook weer beter zullen scoren in Google.

Enkele belangrijke voordelen om SEO met online adverteren (SEA) te combineren zijn:

Short Tail versus Long Tail keywords

Bij korte zoekwoorden (Short Tail-keywords) is het lastig om hoog te scoren in de natuurlijke zoekresultaten, omdat deze vaak al naar veel concurrerende websites leiden (zoals ‘huis verkopen’). Met korte zoekwoorden adverteren is, wederom vanwege de concurrentie, vaak erg duur en qua relevantie enigszins nog beperkt.

Daarom is het soms slimmer een Long Tail-zoekwoorden te gebruiken (zoals ‘zelf je huis verkopen’). Als deze langere zoekwoorden worden gebruikt, zal het een kleinere doelgroep bereiken omdat het zoekvolume lager is. Maar als iemand op deze lange zoekwoorden zoekt, is de kans groot dat een qua SEO goed opgestelde landingspagina hoog in de natuurlijke zoekresultaten komt. Met lange zoekwoorden adverteren is vaak een stuk goedkoper en door de toevoeging van meerdere zoekwoorden een stuk relevanter.

Door met het online adverteren te focussen op de goedkopere lange zoekwoorden neemt het aantal website bezoeken toe, waardoor de landingspagina’s met de korte zoekwoorden vanzelf ook beter gaan scoren in de natuurlijke zoekresultaten.

Hoe hoger de kwaliteitsscore des te lager de CPC

In Google Ads is iedere zoekopdracht een veiling, waarbij het maximale bod (CPC) én de kwaliteitsscore (QS) de positionering bepalen.

De maximale CPC voor een zoekwoord kan eenvoudig ingesteld worden in Google Ads. De kwaliteitsscore in Google Ads wordt bepaald door verschillende criteria, waarvan de landingspagina ervaring er één is. Door een landingspagina op gebied van SEO maximaal te verbeteren, zal de landingspagina ervaring ook positief veranderen.

Hoe beter de landingspagina aansluit bij het zoekwoord waarmee wordt geadverteerd, des te hoger wordt de QS en des te lager is de te betalen CPC. Voor een zoekwoord met een max CPC van €1 en een QS van 8 van de 10 kost een nummer 1 positie uiteindelijk €0,85. Als de QS wordt verbeterd naar 10 v.d. 10 dan kost een nummer 1 positie slechts €0,75.

Haal meer rendement uit betaald adverteren

Door een website op gebied van SEO te verbeteren kan er op 2 onderdelen meer rendement behaald worden uit het betaalde verkeer op de website.

Allereerst zorgt betaald verkeer er voor dat het aantal website bezoeken toeneemt wat uiteindelijk een belangrijk criteria is voor een hogere positionering in de natuurlijke zoekresultaten van Google.

Daarnaast zal een landingspagina welke maximaal is verbeterd op gebied van SEO een hogere kwaliteitsscore krijgen waardoor de uiteindelijk te betalen CPC lager zal zijn.

 

Nichemarkt adverteren

Google Ads wordt steeds duurder! Dat is ergens ook logisch want steeds meer ondernemers starten met online adverteren wat de kosten alleen maar opdrijft.

Google Ads is (naar mijn mening) enkel nog echt interessant voor nichemarkten. Hierin kan tegen acceptabele kosten per klik nog relevant zoekverkeer naar landingspagina’s met een hoge relevantie gestuurd worden.

Hoe relevanter, hoe beter!

Uiteindelijk draait het allemaal om relevantie…

Betaald verkeer laten uitkomen op een categoriepagina over bijvoorbeeld houten poorten waarop vervolgens allerlei verschillende houten poorten te zien zijn, is duur. Vervolgens is het ook nog maar de vraag of de betaalde bezoeker zijn gewenste houten poort kan vinden in het aanbod. 

Iemand die zoekt naar een boerenlandhek laten uitkomen op een productpagina van een boerenlandhek zal sneller tot een verkoop leiden. Iedere benodigde klik of te maken keuze is immers ook weer een uitstap moment.

Meer omzet met nichemarkt marketing

Bent u actief in een nichemarkt? Combineer dan SEO en SEA voor betere resultaten in Google en haal meer rendement uit uw advertenties.

PLAN VAN AANPAK

INTAKEGESPREK

UW AKKOORD

START!

Senn Friesen
Senn Friesen
14:45 10 Jun 20
Roeland is een echte SEO-Expert. Weet alles van zijn vak, is gedreven en is zeer professioneel! Resultaat gegarandeerd.
anita Daniels
anita Daniels
13:11 06 Feb 19
Ik kan alleen maar aanraden hij heeft onze site onder beheer en hij houd alles netjes bij denkt met je mee om jou site... zo fris en modern mogelijk te houden.De service die hij verleend is geweldig even contact en hij regelt alles meteen .Ook helpt hij bij andere pc gerelateerde zaken.Ga zo door Schoonmaakbedrijf Danielslees meer
Marcel van hoften
Marcel van hoften
08:01 06 Feb 19
Een aanrader! Betrokken en super snelle service. Dat alles tegen een vaste prijs per maand. Dat is pas ontzorgen 2.0.
Bekijk alle beoordelingen

Heeft u een vraag?

Neem dan geheel vrijblijvend contact op voor al uw vragen.

Ik help u graag en mijn advies is sowieso altijd gratis!

Met vriendelijke groet,

Roeland

Open chat
Heeft u een vraag?