SEA - Google Adverteren

Score direct resultaten en start met online adverteren op Google!
+31 6 3134 6661

Online adverteren op Google

Op Google adverteren met Google Ads.

Ik kan uw Google Ads account opzetten en uw campagnes, zoekwoorden en advertenties optimaliseren en uitbreiden. Belangrijk zijn uw verwachtingen van het online adverteren, het beschikbare advertentiebudget, inzicht in de doelgroep, de zoekwoorden en de huidige status van uw website. Zodra deze factoren positief aanwezig zijn, kan er gestart worden met online adverteren.

Door te voldoen aan de partner activiteiten en het jaarlijks opnieuw behalen van de vereiste Google Ads certificaten, ben ik sinds 2014 een gecertificeerd Google Ads partner. Dit geeft u de garantie dat ik u kan helpen met de juiste knowhow op gebied van Google Ads.

Google Ads partner

Door te voldoen aan de Google Ads partner criteria op gebied van activiteiten en uitgaven. En door jaarlijks de vereiste Google Ads certificaten te behalen, ben ik een gecertificeerd Google Ads partner.

  • Gespecialiseerd in Search, Display en Mobiel.
  • Wereldwijd klanten in allerlei business sectoren.
  • Ondersteuning in Nederlands, Duits en Engels.
  • GEEN minimum advertentiebedrag vereist.

Bekijk mijn Google Partner profiel:

Starten met Google adverteren?

Neem dan geheel vrijblijvend contact op of vraag direct een offerte aan!

Zoekwoorden Onderzoek

Welke zoekwoorden (combinaties) zijn het meest interessant voor uw onderneming?
lees meer

Zoekwoorden onderzoek

Voordat er gestart kan worden met online adverteren is het natuurlijk ook handig om te weten met welke zoekwoorden (combinaties) u graag gevonden wilt worden. Dat kan met een zoekwoorden onderzoek.

Een Keyword Research, oftewel zoekwoorden onderzoek, geeft inzage wat het gemiddeld aantal zoekopdrachten per maand zijn voor een bepaalde zoekwoorden combinatie. Maar ook de aanwezige concurrentie, eventuele (seizoen) trends en het benodigde bod om op de eerste pagina te komen zijn belangrijke factoren om een goede beslissing te kunnen maken.

Omdat er meerdere belangrijke factoren zijn om een goede beslissing te kunnen maken is het raadzaam om meerdere platformen te gebruiken tijdens een zoekwoorden onderzoek.

Indien u graag meer inzicht krijgt over de aanwezige concurrentie en het verwachtte benodigde bod om bovenaan op de eerste pagina te komen, dan is de Keyword Planner van Google erg geschikt. Maar let op, de weergegeven volumes in de Keyword Planner zijn niet 100% betrouwbaar. Om op dit gebied een beter inzicht te krijgen, is het gebruik van Google Trends en de search tool van Yoast zeker aan te raden.

Loopt u vast in uw speurtocht? Dan zijn er nog mooie platformen om nieuwe ideeën en suggesties te krijgen omtrent interessante zoekwoorden. Zie ook de website Answer The Public en Ubersuggest.

Google Ads account aanmaken

Google Ads account aanmaken en online adverteren opstarten.

Start met Google adverteren

Wilt u direct resultaten? Start met Google adverteren!

Nadat u met een zoekwoorden onderzoek weet welke zoekwoorden (combinaties) voor uw organisatie belangrijk en interessant zijn, kan er gestart worden met online adverteren met Google Ads. Hierbij hanteer ik de volgende 4 stappen:

STAP 1 – Google Ads account aanmaken

Indien er nog geen Google Ads account is dan zal deze eerst moeten worden aangemaakt. Hiervoor zijn enkele gegevens nodig om een profiel te kunnen aanmaken waar ook een betalingsmethode aan gekoppeld moet worden.

STAP 2 – Google Ads account koppelen

Zodra er een Google Ads account is aangemaakt, dient het gekoppeld te worden aan enkele andere Google producten/programma’s. Google Analytics is hierbij een must, de informatie rondom de website bezoeken is cruciaal om het account (periodiek) te kunnen verbeteren. Een koppeling met Google Search Console (vroeger WebMasters) maakt het ondermeer mogelijk om de zoekopdrachten te analyseren waarmee men op de website is uitgekomen.

STAP 3 – Google Ads account inrichten

Zodra de basis settings van het nieuwe Google Ads account zijn geregeld, kan er naar de inhoud van het account worden gekeken. Vaak wordt de opbouw van de URL-structuur op de website aangehouden bij de indeling van de campagnes en advertentiegroepen. Afhankelijk van de wensen, de verwachtingen, het beschikbare budget en de omvang van de website kan een Google Ads account zeer gedetailleerd worden opgesplitst in campagnes en advertentiegroepen.

STAP 4 – AdWords account optimaliseren

Zodra er een Google Ads account logisch en overzichtelijk is ingedeeld, kan er gestart worden met het online adverteren op Google. Om een Google Ads account te kunnen optimaliseren is natuurlijk wel voldoende data nodig. Hoe lang dit duurt is voor ieder account verschillend, maar minimaal 4 tot 6 weken zijn altijd nodig. Pas indien er genoeg weergaven en clicks zijn geweest, kan men gaan optimaliseren. Naast het aanpassen en finetunen van basis instellingen, bestaat het optimaliseren van een account uit het continu vervangen van slecht presterende advertenties voor nieuwe varianten. Door (periodiek) te optimaliseren verbeterd de Quality Score waardoor de gemiddelde kosten per click dalen. Hoe beter de Quality Score, des te lager zijn de kosten!

Populaire SEA diensten

Hieronder vindt u enkele vaak uitgevoerde diensten op gebied van SEA.