SEO Landingspagina
De dienst SEO landingspagina betreft het optimaliseren van een bestaande landingspagina op gebied van de inhoudelijke SEO.
De optimalisatie van een landingspagina’s kan per 1, 5, 15 of 50 pagina’s worden ingekocht. Let wel op, er zijn “opstartkosten” bij ieder optimalisatie project waardoor het significant goedkoper wordt indien er meerdere pagina’s in dezelfde stijl kunnen worden geoptimaliseerd.
Indien er meer dan 50 pagina’s geoptimaliseerd moeten worden dan wordt het altijd maatwerk, wat over een bepaalde periode dient te worden uitgestreken. De belangrijkste pagina’s optimaliseer ik bij aanvang. De optimalisatie van de overige landingspagina’s gebruik ik om te voldoen aan een belangrijk criteria van SEO: met enige regelmaat nieuwe content toevoegen en/of verbeteren.
Na de SEO optimalisatie van een landingspagina staat inhoudelijk alles perfect voor Google Search en overige zoekmachines. Maar ook in Google Ads heeft de optimalisatie van een landingspagina een positief effect op de kwaliteitsscore van de actieve zoekwoorden en de gemiddelde kosten per klik.
Tekst op landingspagina verbeteren
Een belangrijk onderdeel van de SEO optimalisatie is natuurlijk de tekst zelf. Inhoudelijk, populaire zoekwoorden opgenomen, lekker lezend en informatief. Maar zeker ook de hoeveelheid tekst. Sowieso minimaal 300 woorden om überhaupt iets op gebied van SEO te gaan scoren. Liefst 600 woorden of meer. Ik ben geen tekstschrijver en content creatie is niet bij mijn dienst inbegrepen. Indien er nog geen 300 woorden content beschikbaar zijn dan dienen deze te woorden aangeleverd. Vanzelfsprekend kan ik hier vanuit mijn netwerk met andere freelancers ook bij helpen.
Landingspagina ontwerpen
Kan de opmaak van de landingspagina beter/overzichtelijker? Is de Call-to-Action duidelijk? Kan het conversie ratio verbeterd worden door slimme aanpassingen op de landingspagina? Naast het inhoudelijke gedeelte is natuurlijk ook het visuele gedeelte erg belangrijk. Voor de uitstraling, de overzichtelijkheid maar het allerbelangrijkst: het conversie ratio verbeteren.
Landingspagina optimaliseren voor dynamische advertenties
De landingspagina optimalisatie zal een positief effect hebben op de kwaliteitsscore van de actieve zoekwoorden en de kosten. Maar om een nieuwe functie in Google Ads te laten werken, Dynamische Advertenties, is de inhoudelijke SEO optimalisatie zelfs een must om advertentieweergaven te genereren.
Met dynamische advertenties gaat de targetting niet meer op basis van zoekwoorden maar gebruikt Google de inhoud van een pagina om vervolgens te bepalen bij welke zoekopdrachten een advertentie te tonen. Mooi tool om nieuwe ideeën op te doen, of om een vangnet mee te creëren waarbij bepaalde zoektermen waar je zelf niet aan had gedacht toch een ad en wellicht lead/verkoop tot gevolg hebben gehad.
Ik gebruik zelf de nieuwe dynamische zoekadvertenties meestal bij het opstarten of herinrichten van een Google Ads account. Daarna eigenlijk alleen indien er de wens is om uit te breiden of the pushen. Lees meer over het gehele pakket Google Ads uitbesteden.